הכל על הלוואות

הלוואה

ההלוואה היא הסכם ללוות כסף ממלווה והלווה מסכים להחזיר את ההלוואה, בתוספת ריבית, לאחר תקופה מוגדרת.

הלוואה בנקאית יכולה לבוא עם דרישות שונות הנלקחות בחשבון בעת הגשת הבקשה. להלוואות חוץ בנקאיות אין הגבלות רבות כמו הלוואות בנקאיות, ולכן הן מספקות תנאים גמישים יותר.

ישנם שני סוגי הלוואות: הלוואות מובטחות ולא מובטחות. בהלוואות מובטחות מעורבים בעסקה בטחונות או הון עצמי כלשהו השייך למלווה וניתן לעקל אותו במידת הצורך. הלוואות לא מובטחות אינן מגובות בשום בטחון או משכון מכל סוג שהוא מהלווה ועליו להראות הוכחות להכנסותיהם על מנת שיהיו זכאים לכך.

הלוואות

נוטלים הלוואה

הלוואה היא הלוואה של כסף על ידי אדם אחד מהאחר. בדרך כלל המלווה גובה ריבית על ההלוואה אשר מוחזרת עם תשלומים שבוצעו לאורך זמן.

אין צורך ללוות כסף מבנק בלבד. אם לאדם יש אשראי פחות ממושלם, הוא יכול ללכת למלווה חוץ בנקאי ולקבל הלוואה ללא הדרישות הקשות שיש לבנקים מלקוחות פוטנציאליים. לווה פוטנציאלי צריך תמיד להיות זהיר כאשר הוא מקבל הלוואה, כי זה יכול להיות קשה להחזיר אותה אם הוא לוקח יותר מדי או אינו מסוגל לבצע את התשלומים החודשיים שלו.

הלוואה היא הסכם חוזי מוסכם הדדי בין צד אחד (הלווה) לבין צד אחר, המסכים לספק את הכספים (המלווה). הלוואות הן לרוב מבנק, איגוד אשראי או מוסד פיננסי אחר.

החזר הלוואה

הלווה מסכים להחזיר את ההלוואה בתשלומים מוסכמים, בתוספת ריבית.

החזר ההלוואה מתבצע לרוב על בסיס חודשי לאורך מספר שנים.

ישנם סוגים רבים ושונים של הלוואות זמינות. הלוואות בנקאיות נפוצות אך לרוב דורשות מקדמה משמעותית ומחייבות החזרים חודשיים גבוהים. הלוואות חוץ בנקאיות יכולות להיות מוצעות בתעריפים נמוכים יותר ויש להן פחות דרישות, אך קשה יותר להבטיח אותן מכיוון שאולי בטחונות לא יהיו זמינים או לא מספיקים למטרות הבטחת ההלוואה.

מהי הלוואה?

הלוואה היא עסקה פיננסית שבה מלווה נותן כסף ליחיד או אשראי מסוג אחר בתמורה להבטחה להחזיר את הכסף בתוספת ריבית.

הלוואה יכולה להתבצע על ידי אדם פרטי, עסק, או כל סוג אחר של ארגון. הלוואות ניתנות לרוב כהלוואות מבנקים וממוסדות פיננסיים אחרים.

הלוואות עשויות להיות מובטחות או לא מובטחות בהתאם לנסיבות. הלוואה מובטחת היא הלוואה שמגובה בבטחונות כגון נדל"ן, מניות או רכוש אישי אשר יחולט אם הלווה לא יעמוד בתנאי ההחזר שלהם. להלוואה לא מובטחת אין גיבוי מסוג זה ובמקום זאת נשענת על תום הלב של הלווה ויכולת ההחזר בזמן.

מה ההבדל בין הלוואה לכרטיס אשראי?

להלוואה יש ריבית קבועה ואתה צריך להחזיר אותה בתשלומים חודשיים. כרטיס אשראי הוא חשבון מסתובב, שבו היתרה עשויה להשתנות עד לגבול מסוים.

איך מקבלים הלוואה?

זו משימה מאתגרת לקבל הלוואה בעצמך, אבל זה יכול להיות קל יותר כאשר יש לך עזרה מהמומחים. כדאי לדעת איך עובד תהליך קבלת ההלוואה ומה צריך לעשות כדי לקבל אישור להלוואה.

מהם החסרונות בקבלת הלוואה?

אנשים רבים רואים בקבלת הלוואה את התשובה לבעיות הכלכליות שלהם. עם זאת, ישנם חסרונות רבים הנלווים לקבלת הלוואה.

אחד החסרונות בקבלת הלוואה הוא שאתה מפסיד על הכסף שהרווחת קשה לשנים הבאות. חיסרון נוסף בקבלת הלוואה הוא שתשלמו ריבית עצומה במהלך תקופת ההחזר.

מהם הבנקים ומוסדות ההלוואות שנותנים הלוואות?

יש מגוון של בנקים ומוסדות הלוואות המציעים הלוואות. בשנים האחרונות התחרות בין המלווים גברה וכתוצאה מכך, יש כיום יותר מלווים המציעים הלוואות בתעריפים נמוכים יותר.

המלווים משתמשים בדרך כלל בשני סוגי ריבית: הריבית הקבועה והריבית המשתנה. כאשר אתה נוטל הלוואה בריבית קבועה, הריבית שתקבע בעת הגשת בקשה להלוואה תהיה אשר תהיה עד תום תקופת ההלוואה שלך.

עם ריבית משתנה, לעומת זאת, זה עשוי להשתנות לאורך זמן במהלך תקופת ההלוואה שלך, שכן שיעורי הריבית משתנים באופן כללי. להלוואות בריבית משתנה עשויה להיות תקרה שנתית כדי להגביל את מידת הגידול שלהן לאורך זמן.

מהן הדרישות לאדם כדי להיות זכאי להלוואה?

כאשר אתה מגיש בקשה להלוואה, ישנם שלבים רבים המעורבים. הצעד הראשון הוא להירשם לסוכנות אשראי. זה יספק את ניקוד האשראי וההיסטוריה של אדם אשר ישמש את מוסד ההלוואות כדי להחליט אם לתת את ההלוואה או לא.

המוסד המלווה צריך לדעת גם על הביטחונות להלוואה, מה שאומר שצריך להעמיד נכסים כנגדו. בטחונות כוללים דברים כמו רכוש או מניות בחברה.

כמה עולה הלוואה ממוצעת?

שיעורי הריבית הם גורם חשוב בקביעת עלות ההלוואה.

סך כל הריבית והחיובים האחרים, כאחוז מהסכום שנלווה, נקרא שנתי אחוז שיעור (APR) או Anualized Cost.

ה-APR הממוצע על הלוואה מחושב על ידי חלוקת הסכום במספר ההלוואות.

כמה זמן לוקח לבנק לאשר את בקשת ההלוואה שלך?

ניתן לחלק את תהליך קבלת אישור ההלוואה ל-3 שלבים:

  1. בקשה – הבנק יחליט אם אתה זכאי להלוואה או לא על סמך המידע שתמסור בבקשתך. כמו כן, חשוב להקפיד על תקציב ריאלי כדי שהבנק ידע האם עליו לאשר את בקשתכם או לא.
  2. אישור – לאחר הגשת הבקשה הבנק יבדוק אותה ויוודא שהיא עומדת בכל הדרישות. ייתכן שהם יצטרכו ליצור קשר עם אנשים אחרים כדי לקבל מידע נוסף עליך ולוודא שאין עסקאות חשודות בחשבונך. זה יכול לקחת בין יומיים לשבוע עד שיש להם מספיק מידע ויאשרו את הבקשה שלך.
  3. לאחר האישור, הבנק ישלח מייל עם הנחיות מה לעשות הלאה.

מהם סוגי ההלוואות השונים?

אמנם ישנם כמה סוגים של הלוואות, אך הן נבדלות מבחינת שיעורי הריבית, השיטה המשמשת להגשת בקשה ותקופת ההחזר.

סוגים שונים של הלוואות:

  • הלוואות אישיות: הלוואה לכיסוי הוצאות אישיות כמו שיפוצים בבית, תיקוני רכב וכו'.
  • הלוואות לעסקים: הלוואות שנלקחו עבור הוצאות עסקיות כמו מלאי וציוד.
  • הלוואות נדל"ן: הלוואות שנלקחו למטרות נדל"ן כמו קנייה או מימון מחדש של נכס.
  • הלוואות מובטחות: הלוואות מובטחות אינן מובטחות בנכס כלשהו, כמו בית או רכב, אלא בהבטחה של הלווה להחזיר את ההלוואה. הלוואות לא מובטחות מובטחות בנכס, כמו מכונית או בית.
  • הלוואת הון דירה: הלוואת הון דירה נלקחת כנגד ערך ביתו של אדם כבטוחה, כך שהוא לא יכול להוציא כסף כנגד ביתו עד שישלמו את מה שהושאל.
  • הלוואה לרכב: הלוואת רכב נלקחת כנגד נכס (רכב) או הכנסה (משכורת). אם יש לך משכורת נמוכה והוצאות גבוהות אז מימון רכב עשוי להיות קשה בלי לקחת
  • הלוואות חוץ בנקאיות: הלוואות מגופים חוץ בנקאיים במקרים שאנשים לא רוצים או לא יכולים לקבל הלוואה מהבנק למשל שמסגרת האשראי בבנק מלאה או שאתם מוגבלים ואז צריכים הלוואה למוגבלים בבנק